Konsten att leva ihop

Konversation mellan mig och Sambon när vi kommit hem från jobb och allt annat (runt 19:30). Jag går in i vardagsrummet och Niklas in i badrummet. 

C: Vi måste ju fixa den här lampan nu också! 
N: Ja just det. 
C: Undrar om det bara är glödlampan (börjar trycka på lampan i fönstret). 
N: Men den har ju varit dålig ganska länge nu. 
C: Har den? Jaja. Och så har vi såklart inga sådana glödlampor heller.... Eller jo här är en! Undrar om den är för stark...?
N: Näee, man måste ju skruva och så också.
C: Det är väl bara att skruva i glödlampan! Åh vad bra, det var bara glödlampan. 
N: Jag orkar inte hålla på och skruva nu. 
C: Men den funkar ju nu. Eller vad gör du egentligen...?
N: Jag skulle ju fixa lampan! I badrummet! 

Fascinerad av hur man kan leva ihop, men ändå isär på något vis. Ingen kan i alla fall komma och säga att vi lever i ett ojämställt förhållande. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback