År 2013

Jag brukar ju ha som tradition att skriva en resumé av året som gått. I år kändes det lite smått lusigt, har det verkligen hänt något som är särskilt värt att minnas? Har inte år 2013 varit som en enda lång vardag? Men så börjar man tänka tillbaka och några riktigt fina stunder har det ju varit. Kanske inte något så stort som examensdag, träffa-stora-kärleken-dag, flytta-till-en-ny-stad-minne, börja-nytt-jobb-erfarenhet eller köpa-hus-händelse. Hela året har i princip kantants av jobb i vårt nyinköpta hus. Men det är klart också fina stunder att minnas.
 
År 2013 inleddes med skålande på vår altan i vårt alldeles nyköpta hus (bott här i drygt två veckor) tillsammans med ett gäng väldigt förfriskade vänner. Jag var ärligt talat ganska besviken över hur hela nyårsafton hade blivit, detta av flera anledningar. På korten ifrån nyår ser man likväl en flicka med ett stort leende och ill-röda ögon (en åkomma som har förföljt mig nästan hela året).
 
I januari fällde vi nästan alla träd på tomten (de var väldigt många), upptäckte att det fanns en mur bakom den där "skogen", drog rötter till förbannelse och försökte att laga stenmuren. Jag och en vän tog en spontantripp till Växjö, där vi hamnade på en fest med i princip bara främlingar. Det var en fin kväll då jag fick återuppleva lite Växjö-magi. Vintern gick och mina bilder på både instagram och bloggen på soluppgångar och -nedgångar har fullständigt haglat. Vi trivs här på ön, i lugnet. I mars fyllde världens bästa farmor 80 år (det kan man verkligen inte tro!), något som vi firade i Halmstad tillsammans med faster med familj.
 
Våren anläde - tid för fiske och grillning, något som vi utnyttjade till fullo. Riset på tomten skulle eldas upp, och vore det inte för att vi har väldigt trevliga grannar så kunde det hela ha slutat i en grannfejd. Grus skyfflades till en hög, för att sedan skyfflas vidare till en annan hög, och vips hade vi en uppfart! Valborg firades tillsammans med goda vänner i Gredeby, där vi hade en valborgsbrasa som var väldigt svår att få fyr på. Förra årets Vårrus blev som beräknat en tradition och jag lyckades till och med ta mig igenom två lopp under maj - Vårruset och Blodomloppet. Inte så illa för någon som bara ett år tidigare hävdat att hon inte kunde springa. I maj tyckte vi dessutom att det var dags för en inflyttningsfest, lite sent kanske men vad gör det. Blev en (sen) kväll med tillsammans med glada vänner, som vi sent kommer att glömma.

Sommaren inleddes, med allt vad det innebär. Blev en av de finaste somrarna på många många år (det vill säga strålande solsken dagarna i ända och inget regn i sikte) och just denna sommar skulle vi såklart anlägga en gräsmatta. Vi vet inte hur många lastbilslass det blev med både fyllnadsmaterial och matjord, men vi lovar att det blev många. Skyfflande och krattande dagarna i ända, något som vi varvade med lite målning på huset. Men lite ledighet fick vi såklart också. Otaliga båtutflykter och bryggseglingar på Kims båt. En trevlig vistelse i Malmö tillsammans med flickorna Fniss. En fin midsommarafton vid Björkenäs. Otaliga dagar på stranden. En Köpenhamnsresa tillsammans med Per och Veronica. En styck Gyllene Tider. Och så Hasslöfestivalen såklart - helt klart en av årets höjdpunkter!
 
Men hösten kom, som den alltid gör. Gräsmattan stod nu klar, dags att plantera en häck! Jag och Johanna tog en liten roadtrip (traditionsenligt) och hälsade på några forna Campus-stjärnor. Jag och två kollegor såg underbara Winnerbäck på Telenor Arena (mer sånt år 2014 tack!). Halloweenpartyt i Rödeby med Disney-temat var något särskilt. Och så fyllde jag såklart 27.
 
Och då vi framme i december, och dags för oss att fira vår andra jul i vårt lilla hus. Jag, Johanna och Malin tog en tripp upp till Stockholm. Trevligt, men nästa gång tar vi nog inte tåget. Julbordet tillsammans med Niklas jobb var något extra, speciellt Niklas framträdande. På julafton firade jag och Sambon 5 år tillsammans. Vi passade på att förlova oss. Nu eller aldrig liksom. Nu tjatar alla om bröllop. Det tog fem år för oss att förlova oss, det vill säga att kommer det att bli något bröllop så ligger det inte inom en överskådlig tid. Nyårsafton firade vi i Gredeby hos makarna Elmér.
 
Det var mitt år 2013. Jag är säkert glömt att skriva om en del, en del håller jag för mig själv. Ett fint år. Men har förhoppningar om att år 2014 kan bli ännu bättre. Jag menar vi ska ju lägga plattor, bygga en altan, bygga ett förråd.... möjligheterna är oändliga!
 
God fortsättning på er (och ett stort grattis om du verkligen har orkat att läsa ända ner hit)!
 
 
          

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback