En paus från vardagen

Ibland behöver man en paus, en liten stund till att bara andas, och den stunden hade jag idag. En ledig dag på Ronneby Brunn Spa tillsammans med Mamma - perfekt! Någon sovmorgon tog jag inte, nej då vi är en bil kort så fick jag gå upp runt 05.15 för att skjutsa iväg Sambon. Och när man ändå är på vägarna så kan man ju lika gärna tuffa vidare, eller hur? Blev en god frukost hemma hos föräldrarna (bara morgontidning är ju en lyx!). Efter det bar det av mot spa:et för att bubbla, bada, basta och njuta såklart! Bara det att få sätta sig en stund och läsa en vanlig veckotidning är ju sådant man inte tar sig tid i vanliga fall. Det kombinerat med värme och några kalla vindruvor - perfektion.
 
Rena och fina på eftermiddagen begav vi oss sedan vidare till underbara Café Mandeltårtan. Har ni aldrig varit där? Åk dit då för guds skull (och ta gärna mig med er)! En god laxsallad och en halv semla senare (ja, idag har jag verkligen fuskat!) så var vi mätta och belåtna. Träffade på Farmor i närheten av Brunnsparken. Hon var i behov av en rullgardin, och ett par minuter senare satt hon och jag i min bil på väg på Mairo i Bräkne-Hoby.
 
Så ren, mätt och med ett stillat shoppingsug så är jag på det hela taget väldigt nöjd med min lediga dag. Tack, framförallt Mamma, för idag! Det här kommer jag att leva på ett tag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback