Julhybris minus jul

En ynka arbetsdag kvar tills julledigheten börjar. Länge har jag hört glada tillrop "Bara X antal dagar kvar till ledigheten (sååå skönt)!". Själv har jag bara känt "Bara X antal dagar kvar till ledigheten (gaaah... hur sjutton ska jag hinna?!!)". Jag är väl där fortfarande, att jag känner mig så stressad över allt som ska göras att jag är helt oförmögen att förstå att jag snart är ledig. Fast jag får kanske inleda min ledighet med att jobba ändå. Vi får väl se. 

Försöker i alla fall att förbereda mig inför ledigheten, om inte mentalt så på andra vis. På jobbet pratade de om att de skulle ägna ledigheten uppkuren i en fotölj med en bra bok. En bra bok - det är säkert bra att ha när man är ledig! Sagt och gjort så väntar jag nu på ett paket ifrån Bokus. Vi får väl se hur många sidor jag kommer att läsa. 

Jul i övrigt då, hur laddad är jag? Inte ett dugg. Hör när folk berättar om alla köttbullar de har stekt, om allt julgodis de har gjort och alla lussebullar och pepparkakor de har bakat. För att inte tala om det väldigt ståtliga pepparkakshuset. Det känns lite som ett hån. Jag har ungefär 0 % lust till att göra något av det där. Jag har köpt ett paket pepparkakor. Det får räcka i år. Om jag inte får plötslig julhybris i början av nästa vecka. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback