Adventstider

Sitter här uppkuren i soffan. Det värker i hela kroppen efter dagens träningspass, myskläderna är på och ljus är tända - precis så som det ska vara en tisdagskväll i december. 

Ännu en helg har försvunnit förbi - de går fort de där rackarna! Fick en fredagkväll på Ronneby Brunns spa tillsammans med bästa Miriam, följt av en god bit mat i min gamla hemstad. Väl hemma tre trevliga gäster beslutat sig för att tillbringa sin lördagskväll hos oss. Bra kväll! 

I söndags var det första advent. Tänka sig, den tiden är verkligen här nu. Sambon har hux flux bestämt sig för att ta en jägarexamen och bestämde sig därför att spendera hela söndagen i skogen utanför Backaryd med en hel hög av mina släktingar. Lite smådrygt tyckte jag och tog därför en spontan biltur upp till Växjö och hälsade på kusin Lovisa. Blev en dag med shopping, fika och julskyltning - perfekt! 

Nu ägnar jag dagarna i ända med att lyssna på trallande julmusik - allt för att få in den rätta julstämningen. Det går väl sådär. Detta trots att jag nu har köpt nästan alla julklapparna. Men det kommer väl. Och gör det inte det så får jag ju en ny chans nästa år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback