Valet

Det närmar sig val och det märks, inte minst i brevlådan då samtliga partier är omoderna nog att bombardera oss väljare med enorma mängder valmaterial. Var finns miljötänket här? Vågar nog påstå att en stor del av detta material slängs direkt i papperskorgen, så även i detta hushåll. Det enda material jag har läst igenom är det från Sverigedemokraterna. Inte för att jag har tänkt rösta på dem, utan snarare för att jag förfäras över det som står där. Har även tittat på SVT:S utfrågning av Jimmy Åkesson. Jimmy. En vältalig man som är ordentligt mediatränad, det vill säga en riktigt hal orm. Förfäras även över att en tidigare kollega, numera frontperson för Sverigedemokraterna, uttalar sig i tidningen om att asylsökande som kommer hit bara har märkeskläder och nya dyra mobiltelefoner. Citerar en nuvarande kollega "Tror hon på fullt allvar att alla som har Lacoste-tröjor på Kungsmarken har riktiga märken?!". Förfäras över det faktum att Sverigedemokraterna uppger att det är mer kostnadseffektivt att hjälpa invandrare "på plats". Helt ärligt, hur mycket kan vi hjälpa civila människor som befinner sig mitt i ett krig. Med filtar? Rent vatten? Jo det är ju jättebra. Men kan det verkligen ersätta att ge människor en chans till en riktig framtid i ett fredligt land. Om vi kan hjälpa de som behöver hjälp, ska vi då inte göra det? Jag förstår inte riktigt logiken. Varför denna girighet och egoism?

Så. Nu fick ni ta del av mina politiska tankar. Jag antar att ni förstår vad jag inte tänker rösta på i alla fall. 

Sist men inte minst - glöm inte att rösta! Det finns människor som fått ge sina liv i kampen om rösträtt. Visa respekt för det. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback