En trädgård som tar form

Idag är det lite svalare ute, inte alls lika soligt och fint som förra helgen. Men vad gör det, på Tempelvägen ryker det för fullt i trädgården ändå. Jag har idag dragit ogräs till förbannelse (igen!), Sambon har förberett för det förrådet som vi planerar ska komma på plats inom ett par veckor. Häcken som vi planterade i höstas har blivit gödslad och lite topp-dress har lagts ut på delar utav gräsmattan. Några lökar har tagit plats i våra nya odlingslådor och planeringen inför anläggningen av vår entré är i full gång. Ja, en helt vanlig helg på Tempelvägen helt enkelt - full fart. Efter det så var vi värda en kopp kaffe i soffan (ute var det för kallt) med en nybakad citon- och kokosruta (socker- och glutenfri, men god ändå).
 
Nu väntar en lugn afton. Sambon påstår att vi ska grilla. Jag fryser fortfarande efter trädgårdsarbetet så jag tänker hålla mig inne. Lördagskvällen bjuder på bio för två. Känns lagom ansträngande en afton som denna.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback