En slev med timmar - tack!

Skulle behöva ett par extra timmar per dygn, sisådär 24 timmar till. Dagarna räcker inte till, varken på jobbet eller privat, och just den kombinationen är inte så lyckad. Hör mig själv säga "Absolut, det fixar jag!", minst tio gånger per dag, för att sedan känna mig extremt dålig över att jag faktiskt inte fixar det. Det är frustrerande att vilja så mycket, men inte hinna, inte orka, inte kunna. Men imorgon är det fredag. Då kan man vila. För att liva upp tillvaron lite har vi bjudit hit några middagsgäster. Ni vet, vi vill ju inte missa att fredagsstressa lite - handla efter jobbet (för det är det ju inga andra som gör om fredagarna), panikstäda huset, laga mat och fixa till sig innan gästerna kommer. Funderar på att gå upp en timme tidigare imorgonbitti, så får jag i alla fall en timme extra på dygnet. Tror ni att gästerna har något emot om värdinnan somnar innan klockan slagit åtta? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback