Andningsövningar får mig att vilja hyperventilera

Idag har vi provat på medicinsk yoga på jobbet. Ni vet "Andas in...... Och andas ut......". Yoga är inte min grej. Så är det bara. Det är sällan jag känner mig så stressad som jag känner mig på ett yoga-pass, så rastlös. "Det är just därför  du behöver gå på yoga" är det säkert nu någon som nu tänker. Och det kanske är sant. Men ärligt, sitta och andas i grupp, och slappna av på kommando - kan det bli mer obekvämt? Jag kan möjligen sträcka mig så långt att jag tycker att det är skönt att sträcka ut kroppen. Men avslappnande, nej. Alla är vi olika och för vissa är säkert yoga ett utmärkt sätt att slappna av och finna ro. Själv uppskattade jag mer Cross-fit-passet efter yoga-passet. Svettig panna och stand-by läge på hjärnan. Jag håller mig till det tror jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback