Morgondispyt

- Det här busskortet är ju utgånget.
- Va? Jag fyllde ju på det i söndags?
Busschaufför skakar på huvudet, muttrar, och ger mig ett nytt kort med 160 kronor på.
- Men, det där är ju bara pengarna jag hade på kortet innan - jag förde över 600 kr till i söndags! 
Busschaufför skakar på huvudet. 

Varför går det att ladda ett utgånget busskort men inte åka på det, varför larmar det ingenstans att kortet är på väg och gå ut och varför i h-vete står det inte ens ett datum på kortet om det nu kan gå ut?!! 

Morgonhumöret är på topp.

Kommentarer
Postat av: josse

det är därför man inte åker buss =)

Svar: Nja, själva bussåkandet har jag inga problem med (inte på morgonen i alla fall, bara när jag ska hem) - utan mer sura busschaufförer och biljettsystem som inte funkar.Gillar den obligatoriska morgonpromenaden. :)
Camilla

2013-10-16 @ 18:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback