Goddag yxskaft!

Ibland blir jag så otroligt trött på mig själv. Men att ta ut en skilsmässa blir kanske lite svårt? 

Efter jag tagit mig ut från jobbets portar hade jag fri hopp och lek mellan kvart i fem och halv sex, innan jag skulle hämta sambon. Åka in till stan kanske? Nej, Amiralen utanför stan är ett bättre alternativ. Tre saker behöver inhandlas; hallon (som är ett vanligt inslag i min vardag tillsammans med kvarg), hårklämmor och en flaska vin - allt finns ju på Amiralen, perfekt! Lämnar bth:s parkering, tänker på hur dagen har varit. Vips inser jag att jag likt förbaskat hamnat i stan. Suck, hur är det ens möjligt att vara så här tankspridd? Vänder om och kör mot Amiralen. Går in på Maxi och första människan jag springer på är en man som hälsar väldigt igenkännande på mig. Hälsar lite halvosäkert tillbaka. Vem var det? Jag känner ju igen honom, det gör jag ju, men från vart då? Jobbet? Han var ganska välklädd, så kanske en konsult jag stött på någon gång? Men han hälsade som om vi kände varandra ganska väl. Tar ingen korg, det är ju så lite jag ska handla. Börjar gå omvägar på Maxi för att inte springa på honom. Vill ju inte riskera att han säger något mer så att jag ska tvingas erkänna att jag inte vet vem han är. Börjar plocka på mig varor och har snart hela famnen full. Varför tog jag ingen korg?! Går till kassorna och betalar. Ska till systemet, träffar kassörskan från Hasslö på vägen dit och vi hälsar på varandra. Det är då det slår mig - mannen var ju vår granne! Hur kunde jag inte komma ihåg det. Jag är nog bara trött och förkylningen gör nog sitt - te behöver jag köpa, det är bra för halsen! Går in på Hälsokost och kommer ut med två paket med våra favoritteer. Nu är det nog dags att köra om jag ska komma i tid för att hämta sambon.Går ut till bilen och kör iväg, fortfarande besvärad av att jag först kört fel och sedan inte kunnat placera grannen. På E22:an slår det mig - jag har ju glömt att köpa både hallon, hårklämmor och vin! 

Nu står i alla fall maten i ugnen. Det är kanske det jag behöver; lite mat samt lugn och ro! Hallon, hårklämmor och vin får vi ta en annan dag. Tack för mig! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback