En dag i oktober

Proppmätt. Bästa sättet att beskriva statusen på. Proppmätt. Familjen ifrån Ronneby har varit på besök. Killarna tog som vanligt sina fiskespön och begav sig ut på äventyr, medan jag och Mamma tog en långpromenad runt ön. Avslutade sedan det hela med ett besök på Doppet. Därav proppmätt.
 
I fredags tog jag mitt pick och pack och begav mig till min forna studentstad Växjö. En hel eftermiddag tillsammans med kusin Lovisa (när hände det senast?!). Mysfika hemma hos henne och Johan och sedan lite shopping tillsammans. På kvällen åkte jag sedan vidare mot söder (som man säger i Växjö) och mötte där upp mina forna Campusvänner Johanna och Malin. Blev en kväll med god mat, fotboll, på tok för lite goda drinkar, prat om fina minnen och goda skatt. Fredagen följdes sedan av en lördag innehållande hotellfrukost i Växjö, en biltur genom ett guldgult landskap, plumsande bland höstlov i Brunnsparken samt "häng" hos Mor och Far.
 
Fin helg med andra ord. Men som vanligt så gick den på tok för fort. Vart tar all tid vägen? Det sägs att det nu är mitten av oktober, och om en och en halv månad har första advent nått oss. Än så länge är jag julallergisk, jag springer förbi alla julavdelningar på diverse varuhus. Inte än väl?! Jag är knappt färdig med sommaren än.Vill hålla kvar, stanna upp, vänta.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback