Övning ger färdighet

Har fått i uppgift att ta motljusbilder, något som visade sig vara bra mycket krångligare än vad de kanske tänkt sig. Dels så är det hela en kamp mot klockan, att ta motljusbilder när större delen av ens ledighet består av mörker är inte lätt. Alla andra tar vackra bilder på sina barn och husdjur - men hur gör man om man varken har barn eller några husdjur (och en sambo som vägrar att vara med på bild)? Så nu i eftermiddag begav jag mig ut på jakt, tvungen att hinna på den där lilla stunden innan solen försvann ner i havet. En motljusbild alltså - på vaddå? Hittade ett vasstrå och vips hade jag tagit upp en kamp med havsvinden också. För att inte tala om kampen med de iskalla fingrarna. Ett par bilder blev det i alla fall, jag får göra om det hela en dag när jag har lite mer tid (och är lite mindre frusen).
 

Kommentarer
Postat av: petra

Theodore ställer gärna upp som modell ;)

2013-11-24 @ 21:32:40
Postat av: Camilla Johansson

Haha, vad bra! Man kan alltså hyra in barn... ;) Behöver öva på att ta på människor. :)

Postat av: petra

Han behöver ta kort i sin pepparkaksdress till julkortet ;) det är bra övning med barn då dem gärna inte står still och gör som de ska. ^^

Svar: Det hade varit jätteskoj! Jag är ovan vid att ta kort på människor överhuvudtaget så att ta kort på barn hade definitivt varit en utmaning! :)
Camilla

2013-11-26 @ 18:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback