Barndop

Jag gillar att jobba, men den här tiden på året skulle jag kunna tänka mig att gå hemma på heltid eller åtminstone jobba halvtid (med full lön såklart!). Det är härligt med lediga dagar. Gårdagen bjöd på barndop i Växjö. Axel var så snäll och tyst hela tiden. Sötungarna Oliva och Astrid var nog de som drog till sig mest uppmärksamhet under dagen. Kvällen bjöd sedan på mysigt balkonghäng hemma hos Lovisa och Johan.
 
Idag började vi dagen med en frukost på altanen - härligt! Sedan satte arbetet igång; operation fönsterputsning. Nu ska vi ut en sväng och skyffla lite grus och sedan blir det en glass i solen. Livet är fint nu. Man ska inte längta efter trädgård, semester, strandhäng och annat och istället njuta av nuet. Imorgon hägrar Blodomloppet så jag kan lova att i just denna stund längtar jag inte alls..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback