Tankar en söndagsmorgon

Legat vaken i sängen i 1,5 timme nu och tänkt att jag borde somna om. Det är fortfarande 1,5 arbetsvecka kvar innan jag kan släppa helgtanken på att jag måste sova ut så att jag orkar med veckan som kommer. Men som sagt, här ligger jag klarvaken så får väl välkomna John Blund i afton istället.
 
Hade en trevlig kväll igår med visafton på Café Greven. En blöt och trevlig kväll. Ja alltså blöt på riktigt i form av ösregn, då jag själv agerade chaufför. Sambon däremot lär vakna med ett tungt huvud idag (om han ens har tänkt vakna). Båthäng följt av livemusik på en bakgård i stan är mysigt, även om vinglaset är utbytt mot en kopp kaffe och även om kvällssolen är ersatt med skyfall. Men då Dan Viktor intog scenen runt klockan 23 så hade det faktiskt spruckit upp, och solnedgången gick att skymta. Fint det. I övrigt bjöd gårdagen på lite målning, planering av altan och bakning av Sambons favoritkaka - morotskaka!
 
Beroende på vädret (och Sambons huvud) så blir det kanske lite mer målning idag. Borde seriöst också ta tag i semesterplaneringen. Är det bara jag som blir lite stressad av semester? Tro nu inte att jag inte vill ha någon semester, nej jag har nog aldrig behövt semester så mycket som nu. Men jag önskar en mjuk övergång mellan hektisk vardag och lugn, något att varva ned med, istället för att springa i full fart in i mål och in i en vägg. Ibland förundras jag av min egna konstiga tankegång..
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback