Konsten att bo i hus

Det går åt betydligt mer kaffe när man bor i hus, jämfört med att bo bor i lägenhet - en liten notering som jag har gjort de senaste veckorna. Vi som brukar köpa ett paket kaffe om året har sedan vi flyttat till Hasslö köpt sammanlagt tre stycken paket. Dels kan det ju visserligen bero på att jag och sambon har varit ganska mycket lediga på sistone, men den största anledningen är nog att vi var och varannan dag har fika-gäster. Absolut mycket trevligt - men jag måste nog ta mig i kragen och baka lite så det finns något att tillgå i frysen när vi får oväntat besök. Känns vuxet. Eller nej, känns snarare gammalt.
 
Imorgon börjar allvaret på riktigt. Många har haft långledighet sedan innan jul och kommer tillbaka till jobbet imorgon. Kan tänka mig att det också är så att många ska ta tag i träning m.m. imorgon - nu jäklar! Det märkte jag idag när jag skulle boka IW-pass till imorgon - reservplats nummer 9! Nähä, får väl sätta fart ordentligt med träningen när alla som ska uppfylla sina nyårslöften har gett upp - i början av februari!
 
Tack för mig.
 
Kvällsvy på ön

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback