Ett rosa skimmer har lagt sig över staden...

Lägesrapport; förkylningen kvarstår men huvudvärken har lagt sig - skönt! Vi är åter igen på hemmaplan efter en liten Skånevisit. God mat och trevligt sällskap är en bra kombo en fredagskväll. Ikväll intar Melodifestivalen Karlskrona. Till dess ära har hela staden varit klädd i rosa sista veckan (eventuellt kan jag svira om till ett par rosa strumpor lagom till 20-slaget, vi får se vad jag orkar). Jag har gått och svurit hela veckan om att vi inte har fixat det här med tv-antennen ännu - det vill säga vi kan inte titta på tv här på Tempelvägen. Men nu har sambon lovat att det går att få in hela spektaklet via Svt-play. Så om det blir något melodifestivalstittande i afton återstår att se. Lillebror Simon är kvällen till ära i alla fall på besök, så oavsett om det blir melodifestival eller ej så lär kvällen ändå resulterar i lite god mat och soffhäng (med eller utan rosa strumpor).
 
Just nu (med undantag till den här lilla pausen) håller jag på och kortar och sätter upp rullgardiner. Såg till att vi tog (om)vägen förbi Mario i Bromölla idag när vi skulle hem från Skåne, och vips blev vi tre rullgardiner rikare. Rullgardiner är för övrigt något som har vållat många svordomar i det här huset den sista månaden, men får vi bara upp dessa ska ska det vara slut det det sedan.
 
Ha en trevlig "mello"-kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback