Känn in rötterna

Idag har jag varit på ett yoga-pass, jag och ett par kollegor. Slappna av. Känn lungorna fyllas. Känn in rötterna från tårna och ner i golvet. Andas in...... Andas ut..... 

Kan konstatera att yoga inte är något för mig. Tanken är väl att man ska finna lugnet, men jag blir riktigt stressad av allt det där andandes. Tankarna far iväg av sig själv på annat håll. "Måste skicka det där mailet, ringa det där samtalet. Äta ikväll? Behöver kanske handla något. Får inte glömma det där mailet. Undra vad klockan egentligen är. Hur lång tid är det egentligen kvar? Får inte glömma mailet!". Tacka vet jag träningspass där man fullständigt kör slut på sig själv, där man av ren utmattning inte orkar tänka en enda tanke till. Den sortens avslappning fungerar nog bättre på en lite smått förvirrad individ som jag. 

Julklappshandlingen har tagit fart. Det här med internetshopping är en väldigt bra uppfinning. Gillar skarpt att butikerna är öppna dygnet runt, slippa att leta efter parkeringsplats i en kvart, för att sedan köa till parkeringsautomaten, för att sedan stressa som en galning för att kunden före i kassan var så långsam att parkeringstiden gick ut. 

Nejdå, jag är inte alls i behov av yoga... Godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback