Första advent

Det har varit ett par händelserika dagar, men nu börjar adventslugnet lägga sig i vår lilla stuga, i alla fall någon timme till. 

Torsdagskvällen bjöd på en kanonkväll tillsammans med bästa kollegorna. Fredagsmorgonen var mindre rolig kan jag ju bara konstatera. Fredagskvällen bjöd på glöggmys hemma hos Helen och Tomas - en boost för julstämningen. Igår tog jag och Niklas en tripp till Kalmar där vi mötte upp våra Kristianstads-favoriter. Julmarknad på Kalmar slott och givetvis besök på (de obligatoriska) varuhusen Bauhaus och Ikea. Hem kom vi sedan sent igårkväll med en salig blandning av julstjärnor, glögg, förrådsförvaring, julsill, julkorv, glas - ja det mesta! 

Idag ska jag ta tag i operation förråds-städning. Med hjälp av Ikea-förvaring så ska vi få ordning och reda. Eftermiddagen bjuder på middag hemma hos Farmor. Tända ljus och trallvänliga jullåtar - jo, jag gillar julen.

Nu njuter vi av nuet, försöker stressa ner och fokuserar på myset. Julledigheten är i sikte. Stora utmaningar väntar på andra sidan - men som sagt, nu ligger fokus på nuet. God första advent! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback