Bo in sig

Augusti går mot sitt slut. Kan ni fatta det - vart tog hela sommaren vägen? Brukar den verkligen gå så här fort varje år? Inte för att sommaren är över än, nej än så länge vägrar jag skor som kräver strumpor och allt vad jackor heter - utan huttrar istället hellre hela vägen till jobbet om mornarna. Men hur gärna jag än vill hålla kvar i sommaren, så kan jag inte hjälpa att jag ändå har kommit in i lite höststämning. Jag har börjat att fixa här hemma. Försöker att göra det mysigare. Gör mig redo. Redo för kalla och ruggiga höstdagar då jag ska sitta uppkuren i soffan med en filt om mig, en kopp te framför mig och hela huset fullt med ljus. Så det är vad jag gör om dagarna - letar frenetiskt efter någon ny ljuslykta, någon ny filt eller någon ny kudde till soffa man kan kura upp sig emot. Igår inhandlades två ugglelyktor i Växjö, idag en stor ljuslykta att ha på golvet och en tavellist att fylla med värmeljus. Och sedan har jag köpt en ny bok, en bok som jag bara älskar, där jag skrattar och gråter om vartannat. "En man som heter Ove". Fredrik Backman är ett geni.
 
Fredagskvällen är kommen och har en skön känsla i kroppen. Nu ser jag fram emot ett glas vin och lite goda musslor i sambons sällskap. Imorgon väntas kräftskiva omgång två för i år. Blir bra det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback