En helg i augusti

En fin helg går mot sitt slut. Den där semestern känns som ett minne blott, men vi får försöka njuta av sommaren så gott det går ändå. Hade en fin och solig eftermiddag i sommarstugan i lördags. Altanhäng, våfflor och brygghäng är fint, och extra trevligt med Halmstads-besök. Blev en afton med middag i Ronneby innan jag begav mig hemåt igen. Idag har vi kämpat i trädgården (som vanligt). All målning är nu avklarad och hela gräsmattan är nu sådd. Jag kan nog inte ens försöka att beskriva hur otroligt skönt det känns. Nu ska vi bara vattna järnet och vänta på att de små gröna stråna ska ta sig. Sen ska vi såklart plantera en häck också. Och bygga ut altanen. Bygga ett förråd. Lägga en stenläggning med trappa utanför ytterdörren. Ja listan kan göras lång. men med ett steg i taget så kommer vi sakta men säkert framåt...
 
En ny vecka väntar. Kanske till och med skulle ta mig i kragen och bege mig till gymmet då? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback