Livet på ön

Lördagsförmiddagen är kommen och jag går omkring och fixar och donar lite på hemmaplan. Sambon är bortsprungen (iväg på fiske) och jag ska om en stund bege mig in till stan för att luncha med en kär vän. Gårdagenskvällen var tänkt att bli en lugn och skön hemmakväll - bara jag och världens bästa sambo. Men på den här lilla ön räcker det (har jag ju märkt) med att man går upp till Doppet (en 3 minuters-promenad) för att äta en bit mat och så möter man någon på vägen - vips blir det då istället en kväll hos några grannar några hus bort. "Ska ni inte ha er en tut?!". Men trevligt det också.
 
Ikväll står 25-årsfirande på schemat och imorgon 16-årsfirande. Tänka sig att lillebror har blivit stor nog för att övningsköra. Jisses...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback