Adventspiff

Idag har vi adventspiffat på jobbet. Så roligt kan man ha när ekonomisystemet ligger nere en hel eftermiddag på grund av uppdateringar. Adventsljusstakar, stjärnor och till och med en julgran åkte fram. Just nu lullar jag runt hemma till tonerna av julmusik. Jo, jag har nog kommit lite i stämning nu. Inhandlade en ny adventsljusstake igår samt slog in den första julklappen. Ska ju inte julpynta här hemma då allt ska vara nerpackat i flyttkartonger inom två veckor, men en liten stjärna kan man väl få sätta upp ändå?
 
Nu ska jag göra mig iordning och sedan bär det in till stan och Castello för en bit mat med kollegorna. Eller göra i ordning... det är inte så lätt att piffa till sig när ögonen nästan är självlysande röda. Kollegorna befinner sig just i detta nu på varmbadhuset, något som jag med mina röda ögon fick hoppa över. Men ändå - tror på en trevlig torsdagskväll! Imorgon tänker jag skolka en aning och vid lunchtid bege mig mot Kalmar för att gå på julmarknad på Kalmar slott tillsammans med fina Johanna. Det gillar vi!

Mitt kontor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback