2012

År 2012 lider mot sitt slut och av traditionsenliga skäl är det ju nu dags för en liten årsresumé. År 2011 beskrev jag som ett lugnt och tryggt år och till viss del skulle jag nog vilja beskriva även 2012 som ett sådant år, eller i alla fall den första halvan.

 

Året började med skålande på Johanna och Daniels balkong i Kristianstad. Vinterns händelser beskrivs bättre i bilder än i ord. Lillebror Simon fyllde 15 och fick en moped (!!). Hade en trevlig April-helg i Malmö med 25-årsfirande av finaste Emelie. Våren inleddes med för-valborgsfirande hemma hos Linn och Marcus i Gredeby. Jag och Miriam laddade järnet inför vårruset i Växjö och jag lyckades bli genomförkyld lagom till dagen var kommen. Men ändå, vi sprang (jag som aldrig springer) och i mål kom två väldigt lyckliga tjejer (tillsammans med flera hundra andra lyckliga tjejer förståss). Sommaren kom och vi spenderade otaliga sommardagar på Aspan. Lill-kusinen Fille (som nog är längst av alla mina kusiner) tog studenten (!!). Midsommarafton spenderades i Tryneboda, en bit utanför Kristianstad, i goda vänner lag. En mysig (och regnig) dag med många skratt. Hasslöfestivalen kom till Hasslö och vi var ju bara tvungna att gå. Oturligt nog måste festivalen ha tågat in med årets regnigaste sommardag, men turligt nog hade vi nog den roligaste sommardagen på hela året. Underbart! Grillkvällarna avlöste varandra. Semestern kom och inga var lyckligare än vi. Vi tog vårt pick och pack och fick några fina dagar i huvudstaden. Tog vårt pick och pack ytterligare en gång och fick ett par otroligt fina dagar i Fasters fritidshus vid sjön Bolmen. Ovärderligt.

 

Augusti anlände och vi fick vara med om en väldigt trevlig kväll i Nättraby med 55-årsfirande (25+30). Jag och Johanna fick ett par semesterdagar själva och tog en liten minitripp genom Sverige med ett antal stopp hos före detta Växjöstjärnor. Fina dagar. Sommaren fick dock ett snörpligt slut. Världens finaste farfar gick bort och lämnade ett stort mörkt tomrum efter sig. Det går inte en enda dag utan att jag tänker på honom och det hela lämnade en mörk skugga över resten av året.

 

Livet rullar dock vidare vare sig man tror det eller ej. Den första september fick vi vara med på Linn och Marcus vackra bröllop på Aspö och innan dess fick jag vara med om en möhippa som jag sent kommer att glömma. Mamma fyllde halvvägs till 100 och efter otaliga diskussioner lyckades vi till slut boka in en resa till Grekland. Blev en vecka innehållande fina, soliga och välbehövliga dagar. Sist men inte minst gjorde jag och Niklas något livsavgörande – skrev under lite papper och vips hade vi blivit både husägare, öbor och vuxna(?). Hösten har sedan fortsatt i flyttens tecken och först för några veckor kom vi sedan äntligen på plats – i vårt alldeles egna hus. Nästan samtliga tidigare årsresuméer har innehållet ordet ”flytt”, men nu är det meningen att det ska vara slut på det. Nu ska vi bo här och inte flytta var och vartannat år och det känns faktiskt väldigt bra.

 

Nyårsafton ska firas hemma hos oss i goda vänners lag. Dessvärre har våra fina Kristianstads-vänner blivit sjuka och kan därför tyvärr inte komma. Vi hoppar fortfarande till då mobilen plingar i hopp om ett sms där de har ångrat sig och kommer ändå. Men, vi ska ha en trevlig kväll ändå – helt klart! Vi önskar ”krya på er” till Johanna och Daniel och Gott Nytt År till alla er andra (ja, till Johanna och Daniel också förståss)! Må 2013 bli ett riktigt bra år!

   

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback