Musik

Jag lyssnar väldigt sällan på musik här hemma. Eller nej, det kanske inte var riktigt sant. Musiken strömmar ständigt ur högtalarna här hemma men det är sällan jag som väljer vad som ska spelas. Det hela faller sig väldigt naturligt då det är Niklas dator som är kopplad till högtalarna, medans ljudet i min lilla bärbara dator inte är något vidare. Dessutom har Niklas ett konto med Spotify premium, medans jag nöjer mig med gratis-varianten. Nu var det ju dock inte detta jag skulle redogöra för, hur vi delar upp det här hemma. Nej, jag tänkte mer beskriva hur det kan vara en tisdagskväll när man är hemma själv och då loggar in på sitt egna Spotify-konto. Plötsligt strömmar ganska dålig (jo, det får jag väl erkänna att den är) musik ur högtalarna - men det är musik som kopplas till något tillbaka i tiden. En helt ny (gammal?) värld öppnas och jag förflyttas ifrån vår lilla lägenhet i Nättraby till Campus - kära underbara Campus! Plötsligt har den lilla lägenheten förvandlats till ett blinkande dansgolv på Sivans, eller en fartfylld hemmafest med dans på stolar. Studsar och hoppar här i lägenheten lite för mig själv.
 
Där har vi det fina med musik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback