Effektiv även under semestern

Är nu åter på hemmaplan efter min tredagars-semestertripp. Så oerhört mycket man kan hinna med om man bara är lite effektiv! På tisdagen mötte jag upp Johanna, Marcus och Daniel i Värestorp. Blev en dag med grillning vid stenbrottet, fika på altanen, äventyrsgolf i Kristianstad och en god middag på Rose Garden. På onsdagen tog jag och Johanna vårt pick och pack och begav oss av mot västkusten och vårt första stopp Halmstad. Efter lite shopping mötte vi upp vår forna Campusvän Ellen och det blev en trevlig fika med massa prat tillsammans med henne. Framåt kvällen gav sig jag och Johanna vidare till Falkenberg och hem till Martin. Lite middag och vin och sedan var det dags att sova. På torsdagen ringde klockan i ottan och den lilla trion begav sig av mot Ullared och Gekås. Efter en effektiv 2-timmarsshopping for vi sedan vidare mot Göteborg och Liseberg. Strålande solsken, enormt mycket folk och ett kiknande skratt i Balder (absolut favoritkarusellen). På hemvägen stannade vi till på Laxbutiken i Falkenberg och åt en väldigt god middag och vid kvart i tio igårkväll befann jag mig åter på Nättraby-mark. Som sagt; effektiv!
 
Även idag har jag varit effektiv. Sista semesterdagen och jag tyckte att det nog var dags nu; utrensning och städning till max! Nu ekar garderoben (nästan i alla fall), dammråttorna har flytt och allt är uppackat och på plats där det ska vara. Pratat med doktorn och blivit ordinerad att dricka mängder (hon betonade det ordet starkt) med vatten i  helgen, ta tre Ipren om dagen och sedan återkomma på måndag. Det ska jag väl försöka att klara av. Nu är det dags att handla lite mat inför kvällen. En lugn hemmakväll är beställd, en väldigt lugn sådan. Är Sailet ikväll sa ni?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback