Konsten att hålla sig ung

Långledigheten är inledd. Jag inledde ledigheten med att åka in en sväng till stan och 1,5 timme senare kände jag mig förtvivlad över att vi inte har något inplanerat på hela ledigheten. Vad gör man när man är ledig? Ja, alltså det är ju egentligen inte så att jag inte har något att göra. Jag är ju massor att göra; behöver storstäda köket, rensa ur min garderob, ta hand om all tvätt, tvätta fönstrena, åka ut till Aspan och vårstäda m.m. Men till saken hör att jag i stan träffade en person som jag inte har träffat på många år, en person som fick mig att känna mig väldigt gammal och tråkig. "Vad du har förändrats, verkligen!" (Hur kommer det sig att jag direkt tolkar det på ett negativt sätt?). Och på frågan om jag skulle ut på kvällen fick jag kväva min impuls att utbrista "Ut?! Jag var ju inte förra helgen så nu räcker det på ett tag...". Efter detta lilla möte kändes det där med att agera hemmafru hela ledigheten inte så aktuellt längre. Min första lösning blev att jag och Niklas bytte vår ensamma hemmakväll (då vi förmodligen ändå bara hade somnat i soffan) mot att bjuda hit Linn och Marcus. Det visade sig vara en bra lösning för det blev en väldigt trevlig kväll.

Nu har jag bestämt mig för att ledigheten skall alternas mellan städ, fix och skoj. Lite smuts i hörnen har ju trots allt ingen dött av.

Kommentarer
Postat av: josse

Ni var ju bjudna hit här? Men det kanske inte räknades??:P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback