Shoppingförbud

Har spenderat förmiddagen med att rensa ur garderoben. Jag skäms! Jag har på tok för mycket kläder, speciellt med tanke på att jag använder knappt hälften. En stor kasse med kläder skall idag skänkas till någon klädcontainer. I övrigt har jag från och med idag shoppingförbud. Jag måste börja använda de kläderna jag faktiskt har istället för att köpa nya. Att köpa något nytt att ha på sig till festen ikväll blir alltså inte aktuellt. Istället kan jag gott använda någon av alla de där kjolarna som jag använt någon enstaka gång och som ligger längst in i garderoben.

Om en stund ska jag och Niklas bege oss in till stan. Nej, jag ska inte köpa något. Det är Niklas som behöver nya kläder. Jo, jag lovar - det är sant! Visserligen skulle jag verkligen behöva någon ny kofta att ha på jobbet och ett par vinterstövlar vore ju faktiskt bra att ha i vinter.... Men ingenting annat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback