Cykeltur

Igår bestämde jag mig för att ta ut min gamla cykel för att se om den fortfarande gick att rulla på efter att ha stått i en stor snödriva hela vintern. Den har blivit lite skranglig med åren, vilket kanske inte är så konstigt med tanke på att jag har haft den sedan årskurs sju (och då jag har misshandlat den hela vintern med att låta den stå ute). Men med lite ny luft i däcken fungerade den fint! Tanken är att jag inom en snar framtid skall cykla till jobbet och kunna göra det lite emellanåt i sommar. Det är ju en bit, men vore fint med lite motion och frisk luft till och från jobbet och samtidigt kunna spara lite på bensin och miljön. Får dock skjuta upp det hela till en annan dag för kvällens planer lämnar ingen plats till en cykeltur.

Mot jobbet (där jag skall ta itu med en veckas arbete på en dag - puh!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback