Vän med en bil

På väg till jobbet tyckte min lilla bil synd om mig. ”Stackars Camilla som går runt och hostar och nyser när alla andra är pigga och förväntansfulla inför den stundande skidresan. Jag skulle vilja hjälpa henne på något sätt, men hur… hm.. Ja – lite sällskap i sjukstugan skulle nog göra henne gott!”


Med detta bestämde sig lilla bilen för att också må lite dåligt idag och en ilsket gul lampa började därför lysa på väg till jobbet. Så nu är vi lite sjuka tillsammans jag och min lilla bil. Fint på något vis, att min lilla bil tycker så mycket om mig att den blir ”sjuk” bara i sympatisyfte.


(Väljer att bortse från att den ilsket gula lampan istället berodde på att bilen är lite sur på mig eftersom den nu skall bli lämnad ensam en hel vecka.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback