Guldstjärna

Idag fick jag en guldstjärna på jobbet. Visserligen för något så IQ-befriande som att lägga 1300 kontrolluppgifter i 1300 kuvert. Men i alla fall - en guldstjärna är ju ändå en guldstjärna! På tal om kontrolluppgifter damp det där fruktade brevet ner i brevinkastet idag, det där brevet med den otäcka summan. 4 års studier resulterar i en del studieskulder som nu skall betalas av. Inte så roligt. Å andra sidan var de där fyra åren värda varenda öre. De räckte till många kvällar på Sivans vill jag lova.

I övrigt har jag nyss kommit hem efter ett besök hos familjen i Ronneby. Lite prat kombinerat med slötittande på TV och samtidigt smaska på fruktsallad - precis lagom för mig en onsdagskväll som denna. Sängen nästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback