2011

Nyårsafton blev fin. Fin och precis lagom på många sätt och vis. God skumpa, fina människor, god mat och vackra raketer. Vad mer kan man förvänta sig? Och vet ni vad det bästa av allt är? Jag mår alldeles prima på årets första dag! Bakisstämning rådet dock i vår lilla lägenhet; myskläderna på och jag har krupit upp i soffan för att läsa en bra bok - men det hela utan huvudvärk!

2011 är alltså här nu. Jag gillar det. Gillar tanken på att vi nu lämnar allt det gamla bakom oss och går vidare mot ett nytt år, ett helt oskrivet blad. Många avlämnar nyårslöften i form av träna mer, äta bättre o.s.v. Visst är det så att många sällan håller detta löfte året ut, men jag älskar känslan av att vara motiverad till att göra stordåd så här i början. Förhoppningar, dessa stora förhoppningar. Så har jag något nyårslöfte så här inför 2011? Inte direkt ett löfte, utan kanske mer en strävan. Skall sträva efter att ta mig tid att läsa böcker. Och nu syftar jag inte på någon form av kurslitteratur utan riktiga avkopplande böcker, något jag har längtat efter en längre tid. Kursen i projektledning tar slut i mitten av januari och jag har bestämt mig för att låta resten av 2011 vara studiefri. Träningen då? Ja absolut behöver jag komma igång lite mer med det, men jag tror att det kommer att ge sig naturligt efter det att min kurs är avslutad.

Ser fram emot vad 2011 har att vänta. Jag tror att det kommer att bli ett fint år. God fortsättning på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback