Vem fan komponerade modemljudet?

Idag damp något hårt ner i brevinkastet, en bok vid namn "90talet.se eller vem fan komponerade modemljudet?". Jag har ikväll börjat lite smått med att läsa några sidor och förundras över författarnas sätt att skriva. De beskriver oss; 80-talisterna. Vi som ett enda folkslag, "en förlorad generation".

"Vi är ett gäng individualister med nätverkskompetens som hellre går med i en grupp i facebook än i facket. Som hellre SMS-röstar ut folk från såpor än in i riksdagen. Som hellre säljer drinkar i Second Life än jobbar på ICA. Vi är fyllda av liberala tankar. FRA, IPRED och Docklands – det är politik det. Uppvuxna med valfrihet och möjlighetsdörrar i alla riktningar, saknar vi paradoxalt nog ändå förmågan att få något gjort. Med allt detta sagt kan vi kallt konstatera att vi 80-talister är övertygade att vi kan bli allt vi drömmer om – utan ansträngning."


Jag ler. Jag instämmer. Jag tror att jag kommer att gilla den här boken. Och till bokens slutpoäng; "80-talister är en offensiv, bekräftelsekåt och lat generation som tror att kändis är ett yrke. Det är 90-talets fel att vi blev som vi blev.".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback