År 2011

Då var det dags för den årliga sammanfattningen av året som har gått. Tidigare år har förmodligen varit långt mer fartfyllda och omtumlande än just 2011. På det hela taget har år 2011 varit ett ganska lugnt, tryggt och stilla år. Väljer att låta nedanstående bilder mest tala för sig själv och endast kommentara vissa mer minnesvärda avtryck under år 2011 (det är ju ändå inga som orkar läsa långa års-summeringar).

Året började med att jag och Niklas tog vårt pick och pack, flyttade ut ifrån den lilla ettan till vår första gemensamma lägenhet. Dags att bli vuxna och sambos på riktigt. Känslan av att ha ett riktigt hem (inte ett veckohem och ett helghem) var obeskrivlig. Och tänk vad mycket plats det fanns i den nya lägenheten! Nu sitter vi här nästan ett år senare, med julgran och allt (och mycket välfyllda garderober), och trivs fortfarande väldigt bra. Vad det gäller jobbfronten så fick jag i somras min första tillsvidareanställning. Det känns fint. Tryggt. Härligt. Till följd av det hade jag i somras min första sommarsemester. Det tog ett tag innan jag vande mig vid tanken att vara ledig i flera veckor under årets finaste tid. Ledighet, vad är det?! Men det gick bra, eller mer än bra. Jag och sambon tog bland annat en tur till huvudstaden, samt en roadtrip längs västkusten. Det kan vara lyxigt att vara vuxen på riktigt!

I övrigt har året varit fyllt med otaliga grill- och fiskedagar på Almö och vid Emmahultasjön - de tillfällena tillhör definitivt några av år 2011:s höjdpunkter. Andra tillfällen som jag värderar högt är alla småutflykterna tillsammans med flickorna ifrån forna Växjö-tiden. Har ju blivit en hel del under året; Stockholm, Kristianstad, Halmstad, Blekinge, Stockholm igen.... Paris nästa anhalt kanske? Har också hunnit med en skidresa till Sälen tillsammans med familjen. Pappa fyllde ett halvt sekel, något som vi givetvis skulle fira. Själv har jag under året fyllt halvvägs till 50, vilket jag firade tillsammans med släkten. Åldersnojjan är ännu inte påtaglig. Jag trivs med att vara 25 år och kan nog tänka mig att vara det i ett par år till.

Det var nog det jag hade att säga i år. Champagnen ligger på kylning och nyårsblåsan är framtagen. Jag känner mig redo! Nyårsafton skall firas i Kristianstad tillsammans med Johanna, Daniel och Niklas. Det kan inte bli annat än bra.

Gott nytt år önskar jag eder alla!


















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback