SD

Då var valet 2010 över. Sverigedemokraterna fick sammanlagt 20 mandat i riksdagen, vilket enligt mig är 20 mandat för mycket. Ja jag vet, vi lever i en demokrati och folket har nu talat. Men det faktum att så många människor röstar på ett främlingsfientligt parti skrämmer mig. Jag har alltid trott att det främst är den äldre generationen som varit lite aviga till invandrare, liksom de har svårt att acceptera homosexualitet och annat som för dem är främmande. Jag har alltid trott att vi i den yngre generationen, som vuxit upp med jämnåriga ifrån andra kulturer, varit mer öppensinnade. Jag har tydligen trott fel.

Jo jag kan förstå argumentet att den svenska invandringspolitiken inte är perfekt. Det är inte bra att ta in invandrare, placera alla i slumområden och tro att de kan implementeras in i det svenska samhället per automatik. För att tycka det behöver man inte rasist. Men när man publicerar en debattartikel om att islam är "det största utländska hotet sedan andra världskriget", när man gör en valfilm där en pensionär blir jagad av muslimer med burka och när man helt plötsligt börjar ifrågasätta om invandrare har rätt till sin religion - då har man gått för långt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback