Från student till...?

- Hej! Jasså, du pluggar här?!
- Hej! Nä alltså.. jag liksom.. jobbar här.

Jag vet inte varför det känns så genant att uttala just de orden. Kanske för att jag under så lång tid har varit student och det känns som om jag har gått över till motståndarlaget på något vis. Nej, logiken kanske inte är helt lysande men det känns lite märkligt. I vilket fall som helst trivs jag väldigt bra. Spenderar dagarna med att granska fakturor, gå på möten, planera inför framtiden samt lyssna på heta diskussioner om att de andra avdelningarna har mycket finare lunchrum än vad vi har (sen att vi har en takterass till skillnad från övriga avdelningar bortser vi givetvis ifrån).

Nu blir det en promenix i sensommarsolen. Gäller att passa på nu innan hösten kommer igång på allvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback