Hiss och diss

Tänkte i dagens blogginlägg göra en diss och en hiss. Jag är väl medveten om att jag kommer att bege mig ut på väldigt hal is, men samtidigt tror jag att det är många som håller med mig. Här kommer det; jag dissar alla reflexlösa människor som ger ut i novembermörkret. Att i detta regn- och ruskväder ge sig ut i mörkret är rena vansinnet då bilarna inte har en chans att se skuggorna som rör sig längs vägen. Dagens hiss går till reflexvästen, eller kanske mer de människor som har reflexvästen på när de ger sig ut i mörkret.

 

Önskar att jag kunde vara fröken Duktig här och skriva att jag minsann alltid har reflexväst på när jag ger mig ut, eller åtminstone ett litet reflex, men det är fult att ljuga. Faktum är att jag själv inte äger ett enda reflex och än mindre en reflexväst. Och när jag ändå är igång med mina bekännelser kan jag väl medge att även om jag hade ägt en reflexväst hade jag förmodligen inte använt den i någon större utsträckning ändå. Jo, jag är (pinsamt nog) lite för fåfäng för det. Eventuellt skulle jag kunna tänka mig att använda en reflexväst om jag skulle springa en runda. Men dessvärre är det inte nog med att jag är alltför fåfäng, jag är dessutom alltför lat för att ge mig ut och springa i detta ruggiga höstmörker. Men jag ska nog ta och köpa mig ett reflex, eller jag måste snarare göra det. Uppmanar också er övriga reflexlösa människor att göra detsamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback