Adressändring

Och vad kommer skilja det här blogginlägget från gårdagens? Förmodligen nästan ingenting. Ännu en långdag på bibblan, följt av kvällsmat framför tv:n tillsammans med min lika trötta Kombo. Varför ändra på ett fungerande koncept?

Fick samtal idag om förfrågan att skaffa ny hemförsäkring. Adressändringen är redan gjord och den blekingska smålänningen skall återigen bli blekingebo. Ronnebytiden är dock förbi och jag skall nu istället bli (hör och häpna) Nättrabybo (i alla fall officiellt sett). Svar nej, det är ingenting jag är stolt över. Som den forna Ronnebybo jag är inser jag att det är strikt förbjudet att bli 0455:a, och ännu mer förbjudet att flytta till Nättraby. Men nu är det som det är och vi får väl helt enkelt se vad som sedan händer framöver. Gäller att ta ett steg i taget och komma ihåg att ett steg åtminstone är ett steg framåt.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Jag ska faktiskt med bli Nättrabybo på "riktigt" snart. Tycker det börjar bli dags att byta adress nu efter att ha bott här i nästan 3(!!) år.

Postat av: Josse.

Haha ja det kan ju faktiskt vara på tiden Emelie ;)

2010-05-19 @ 21:50:19
URL: http://josse87.blogg.se/dreams

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback