Camilla-dagen

Plingat till i min mobil två gånger under morgonen; tydligen är det Camilla-dagen idag, min namnsdag. Ett stort Grattis till alla oss Camillor!

Ännu en dag med solsken. Snart börjar vi ta det här vädret för givet, men än så länge uppskattar jag det - mycket! Mycket härlig promenix igår. Visst var det kallt men solen är helt underbar! Bion under gårdagen var sådär faktiskt. Många häftiga figurer medverkade i filmen men ärligt talat förstod jag inte den. Jag har nog aldrig förstått mig på Alice i Underlandet. Vad vill den säga? Eller vill den inte säga någonting, är det det som är problemet. Minns att jag hade en ljudbok med just Alice i Underlandet när jag var liten (ni vet på stenåldern då man hade ett kassettband och vid ett plingande ljud skulle man byta sida i boken). Minns fortfarande bakgrundsmusiken, den hemska drottningen som skrek "Av med hennes huvud!". Märklig film, helt klart.

Blev någon form av recension det här, var inte meningen egentligen. Det är det som är så facinerande med att blogga; jag vet aldrig  vad jag ska skriva när jag börjar men en kort stund därefter har jag fått ihop en hel text.

Idag blir det slappande på hemmaplan med Niklas, två veckor tills vi ses nästa gång. Två veckor är ganska lång tid ibland. Ha en trevlig söndag!


Underbara bilder från gårdagens promenix

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback