Ut med det gamla och in med det nya

Jag fullkomligt älskar att rensa och slänga, finner en tillfredsställelse i att slänga ut det gamla för att ge plats till det nya. Flytten från Växjö till Blekinge har således inneburit kassering av mycket. För några dagar sedan hade jag utrensning av mitt gamla flickrum här i Ronneby. Fann då bland annat min gamla vykorts-samling och däribland ett mycket slitet kort som var cirka 20 år gammalt (kortet nedan) med texten:

"Hej Camilla!
Nu kommer jag och lillebror snart hem till dig och pappa.
Då får du passa lillebror och köra honom i vagnen.
Puss och kram från Mamma"

Den lillebror som då skulle få komma hem från BB är nu över tjugo år fyllda. Vissa saker går helt enkelt inte att slänga. På tal om gammalt och nytt har garderoben idag fått lite nytillskott, ett resultat av en snabbshoppingtur efter jobbet. Härligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback