Livet är fint.

Tiden den väntar inte. Så mycket kan vi i alla fall konstatera. Imorgon är det min sista jobbdag på Tarkett. Vart har sommaren tagit vägen? Det som skulle vara förevigt tog (än en gång) slut. På måndag är jag arbetslös. Jag har aldrig varit arbetslös. Jag känner mig inte som en arbetslös person. Hur gör man?

Sista dagen på jobbet imorgon alltså (för att ta upp den lösa tråden igen). Jag ska bjuda på fika. Efter jobbet bär det av mot vårdcentralen för att ta bort stygnen på fingret. Gör det ont den här gången också skall jag kräva pengarna tillbaka. Undrar om det hade funkat. Sen skall jag fira min nyvunna semester (arbetslöshet) med en låååång tågresa till Stockholm (där den finaste killen redan befinner sig). Fem dagar i huvudstaden är inte fy skam. Kan bli bra det här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback