"Lycka till i livet!"

Inlämning av essä imorgon. Ångestladdat då jag knappt ens har börjat, detta trots ännu en heldag med plugg. Suck! Bortsett från det eviga pluggandet har det varit en trevlig dag. Vid lunchen tittade kusin Anna förbi för en liten pratstund. Mycket trevligt! Hade ett möte med finansieringsläraren för att ta en rejäl diskussion om vårt betyg på grupparbetet. Resultatet blev som vi förfarade; inget svar alls! Nu ikväll har vi haft besök av Emelie, Lina, Ellen och Lotta. Blev pizza (dock inte för Lotta som trillade in lite senare), tjejsnack och fnitter blandat med gapskratt) - som vanligt (förutom pizzan då som är ett ganska ovanligt inslag)!

En liten sorglig incident (men samtidigt väldigt skoj såklart) som hänt under dagen är att Anna-Karin lämnar Vxu (vägrar Lnu) för jobb. Märkligt det där; från att ses flera gånger i vecken i skolan ska man helt plötsligt säga något i stil med "Hoppas du trivs med nya jobbet och lycka till i livet!". Det är verkligen under sådana stunder man inser att allt det här snart är över. Faktum är ju faktiskt att jag har större delen av mitt liv här för tillfället och om några månader skall det bara lösas upp för gott och jag ska bege mig rakt ut i det okända för att hitta... ett nytt liv? Men nu var det ju inte detta jag hade tänkt skriva om utan snarare; lycka till med allt Anna-Karin!

Sängen nästa - morgondagen lär inte bli nådig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback