KAOS!

.. ja det är verkligen vad det har varit den här morgonen! Vaknade tidigt av att klockan ringde i Nättraby. Planen i huvudet var klar; göra mig i ordning så fort som möjligt och sedan ta bussen till stan och vidare med tåget mot Växjö. Gick in på toaletten och satte igång kranen och... ingenting! Inget vatten alls; inte kunna duscha, inte kunna borsta tänderna - ingenting! Gaaah.. tokig! Tänkte en stund på människorna i Haiti och insåg att jag nog inte skulle klaga. Gjorde mig i ordning så gott det gick och tackade gudarna för att jag bokat in mig på det tidiga tåget så jag skulle hinna duscha i Växjö innan föreläsningen. Bort mot bussen och där.. ingenting! Bussen var försenad och det inte lite heller. Såg förmodligen ut som ett nervvrak där jag stod vid hållplatsen i Nättraby och stampade med foten samtidigt som jag gång på gång tittade på klockan. Hur som helst hann jag PRECIS med tåget i Bergåsa och (hör och häpna) inga tågförseningar alls under sträckan till Växjö.

Nu är jag i alla fall här i Växjö. Åt en god frukost på tåget (en bit baguett som jag och Niklas bakade igårkväll) och jag känner på mig att den här dagen bara kan bli bättre från och med nu (hoppas jag verkligen i alla fall).  

Ny föreläsning, ny start och för det behövs nya tag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback