Det är alla hjärtans dag idag för er som inte visste det. Ni vet en sådan där underbart romantisk dag som man delar med de man tycker om. Det mest romantiska jag har gjort idag är nog att jag drack kärlekste till frukost. Mer korrekt uttryckt drack jag det egentligen samtidigt som jag diskade. I övrigt har dagen bestått av plockande, städande (enorma dammråttor kan gömma sig bakom en dator eller under soffa - tro mig!) och packande inför att Niklas lägenhet skall helrenoveras nu fyra veckor framöver. Eftermiddagen spenderade jag och Niklas helt utslagna i Niklas mammas soffa.

Nu har jag precis landat i Växjö igen. Är väl ikväll man skulle haft en romantisk middag med sin käreste men iställlet blev det en knäckebrödsmacka i min ensamhet i soffan. Men inte klagar jag för det. Eller jo det gör jag, men bara lite i smyg. Hur som helst; hade i alla fall en väldigt mysig kväll med Blubbo under gårdagen. Låg dessutom två små alla-hjärtans-dag-kort på dörrmattan nu när jag kom hem, tack! :)

Jag är mycket väl medveten om att alla hjärtans dag inte är någon speciell dag egentligen, att man ska bry sig om varandra varje dag istället. Men sanningen är faktiskt den att vi så lätt tar alla vi tycker om för givna, vi glömmer bort att berätta hur mycket vi tycker om dem och hur betydelsefulla de är. Därför är det faktiskt väldigt bra att ha en dag som påminner oss om att göra just de sakerna. De människor som betyder absolut mest för mig är mina fantastiska vänner som får mig att skratta och le även när livet känns som svårast, min underbara familj som ställer upp i vått och torrt och sist men inte minst världens finaste Niklas för att du helt enkelt är som du är. Tack för att ni finns! ♥


Muffins från gårdagen

Kärlekste och älsklingscheckar




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback