Snö.

Blev en lång promenix. Tog nästan exakt två timmar att ta sig till Växjösjön, runt den och tillbaka igen (med en avstickare inom Willys förståss). Väl hemma värker kylan i benen och kinderna är rosiga.  Men det känns härligt! Jag tillhör inte den skara som klagar över snön utan jag uppskattar den väldigt mycket. Visst hade det varit skönt med vår men inse att det bara är mitten av februari och våren kommer inte att komma än på ett tag. Vintern ska vara vit och vi som bor i södra Sverige ska vara väldigt tacksamma över att den är det för en gångs skull och inte lika slaskig som den normalt brukar vara. Snön lyser upp och gör helt enkelt alla gråa vinterdagar mindre grå!

Nu ska jag läsa slutet på min vetenskapliga artikel sedan är det dags för matlagning. Nu när Kombon inte är hemma passar jag på att tillaga sådan mat som Kombon ogillar. Kvällen i övrigt kommer att spenderas i soffan framför "Familjen Annorlunda" (underbart program, dock en aning bättre med kombosällskap) och till detta skall ett glas varm chokladmjölk avnjutas.

Växjösjön 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback