Mardröm

Levde ut min värsta mardröm i natt. Efter fyra år på universitetet var jag äntligen en färdigutbildad ekonom. Framtiden låg framför mig och hela världen var min. Dock slogs alla drömmar i kras när det visade sig att det inte fanns några aktuella jobb. Då jag är den rastlösa individ som jag är tvingades jag ta jobb som diskare. Och inte diskare på vilket ställe som helst utan på en gigantisk restaurang (givetvis utan diskmaskin). Stod där med högar av disk runt omkring mig, diskade så händerna blödde och bakom mig stod chefen med en ond blick och tyckte att jag skulle skynda på. Sista tanken innan klockan (tack och lov) ringde var; "Kommer jag någonsin komma härifrån?".

Speglar väl ganska bra vad som finns i mitt huvud för tillfället; oro för framtiden, högen av disk i köket och stressen som uppkommer av att ständigt vara igång men ändå aldrig bli klar. Är nu på bibblan där det idag skall läsas för fullt. Jag vet redan nu med mig att jag inte kommer att hinna med allt idag utan måste tag igen en del i helgen, detta trots att pluggtiden överstigit långt över åtta timmar per dag under hela veckan (med gårdagen som undantag). Rättvist? Knappast!

Dags att sätta fart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback