En reservplan någon?

Dagens grupparbete har nu blivit enmannaplugg. Arbetskompanjonen har begett sig till arbetet och kvar är jag med uppsatsen. Har egentligen bara imorgon också på oss och vi har en bra bit kvar men det ska nog gå bra!

Två sömnlösa nätter är inte bra. Är så mycket tankar just nu. Känns som om jag lever i mitt lilla preliminära liv i väntan på något annat. Ett tydligt exempel är min tvätt. Tvättar varje tisdag, den rena tvätten hamnar i en tvättkorg. Då jag varje morgon beger mig hemifrån tidigt, är borta hela dagen, kommer hem sent antingen på grund av en sen kväll i bibblan eller träning och sedan nästan alltid befinner mig på annan ort under helgerna, leder det till att den rena tvätten inte landar i garderoben förrän tisdagen veckan därpå då ny tvätt skall tvättas. Springer i ett hamsterhjul som aldrig slutar att snurra. Framöver kommer känslan av att ha ett preliminärt liv förstärkas ytterligare; uppsägning av lägenheten skall ske den här månaden och sedan.. ja vad händer egentligen sedan? Jag har ju ingen ny lägenhet på G, jag vet ju inte ens vart jag ska börja söka lägenheter någonstans då jag inte vet vart jag kommer att jobba efter examen. Faktum är att jag inte ens vet om jag kommer få ett jobb överhuvudtaget och vart tar jag vägen då? Känns som om hela mitt liv är på väg bort och ensam kvar är en förvirrad Camilla utan en aning om vilket håll hon ska gå.

Ja mycket tankar är det som sagt just nu. Befinner mig i förändringarnas stadie i livet. Det kommer nog att gå bra, det jag önskar mig är någon form av reservplan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback