Det droppar av snö från träd och hus.

Snön har börjat smälta bort och vi går mot vår - underbart! I Blekinge har man funnit årets första snödroppe, det är ett säkert vårtecken om något. Blivit lite bilkörande i helgen och då givetvis med Lars Winnerbäcks toner på högsta volym. Varning för ras.

Solen står högt över taken och vinden har vänt.
Isen har smält och det luktar som vår.
Du går genom stan som om ingenting hänt,
lika verklig och vardagligt snygg som igår.
Kom inte för nära, du vet hur det blir.
Nu har jag mitt och du ditt revir
och du vet hur jag mår.
Jag skyndar mig långsamt iväg hem till mitt,
jag måste sova på saken.
Våren har vaknat, men drivor i vitt ligger kvar över taken.

Solen går ner över taken och klockorna slår.
En konstig dag, med ett konstigt ljus.
Jag går mitt i vägen, det luktar som vår.
Det droppar av snö ifrån träd och hus.
Kom inte för nära, du vet hur det går.
Jag ser vart du längtar, och du ser hur jag mår.
Inget vidare rus.
Jag försöker få in alla ord som du sa,
men du vet hur dem smakar.
Det är någonting skumt med stan just idag,
det är någonting som knakar.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback