Nostalgi.

Vill skriva något men finner inga bra ord. Dagarna har sin gång och det händer helt enkelt inte så mycket för tillfället. Hösten börjar närma sig. Jag spenderar dagarna med att försöka hålla mig sysselsatt, något som faktiskt inte är så lätt alla gånger. Längtar mig bort till en annan verklighet samtidigt som jag börjar acceptera min nuvarande. Kanske är det först nu jag har förstått på allvar att jag inte ska tillbaka till Växjö om drygt två veckor, utan faktiskt stanna kvar här. Märklig känsla. Grillningarna på Tufvanängen är ett minne blott, liksom overallklädda ekonomer och bibliotekshäng. Minnena är många och ofantligt fina. Men nog skall framtiden bli fin den också. För blir det inget jobb i höst blir det plugg. Något måste jag ju trots allt fördriva dagarna med. Och den här gången är det annat än ekonomi som står på schemat. Kan faktiskt bli riktigt spännande.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback