Problem med småflugor?

Vi har under de senaste veckorna haft oändligt många (i mina mått mätt, Niklas påstår att jag överdriver) småflugor flygande i lägenheten. Det hela har dessutom kulminerat under de senaste dagarna så under gårdagskvällen bestämde jag mig för att ta i med hårdhandskarna. Rengjorde köket noggrannt och googlade fram följande tips; "Två delar vinäger, en del vatten och en droppe diskmedel (för att få bort ytspänningen) i ett glas".

Läste omfattande kommentarer om att det inte fungerade, men då vi (eller i alla fall jag) var tämligen desperata tänkte jag att det var värt ett försök. Vinäger... funkar vitvinsväger tros..? Och om det gjorde! Inom loppet av ett par timmar hade hela 26 (!!) småflugor gått i fällan (vilket jag vill påstå är oändligt många i en etta). Med andra ord; det är lätt värt ett försök (för jag har inte sett en enda fluga sen igårkväll).

I övrigt utvecklades killarnas paniktentaplugg under gårdagskvällen till en fest för fyra. Jag valde dock att vara osocial (som Niklas benämnde det) och enbart dricka citronvatten, och såklart äta lite popcorn mellan varven. Idag bär det lite spontant iväg på äventyr. Jag tror på en toppendag!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Gillar spontana äventyr! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Vad hade du på hjärtat?

Trackback